HiQ

Service & Software Consultin työ HiQlla

Mietitkö mitä Service & Software Consultin työ pitää sisällään ja mitä kaikkea roolissa pääsee tekemään? Tutustu tehtävään lisää blogista.

Service & Software Consultin työ HiQ:lla

Service & Software Consultant työskentelee HiQ:lla osana Jatkuvien palveluiden yksikköä muun muassa Microsoft 365-, mobiili- ja integraatioratkaisujen ylläpidon sekä tuen parissa.

Työssä käsitellään ja ratkotaan asiakkaiden tukipyyntöjä sekä ylläpidetään asiakkaiden sovellusympäristöjä. Tiimi hoitaa myös HiQ:n Service Deskiä ja varmistaa, että asiakkaiden tukipyyntöihin vastataan hyvän palvelutason mukaisesti. Työssä pääsee lisäksi osallistumaan HiQ:n sisäisten IT-ratkaisujen ja -prosessien ylläpitoon sekä kehittämiseen. Normaali työpäivä sisältää etenkin ongelmanratkaisua tukipyyntöjen ratkomisen muodossa sekä palavereita asiakkaiden että muiden HiQ:laisten kanssa.

Osa tiimiläisistä työskentee etenkin Microsoft 365-, Atlassian-, frends- ja BizTalk- ratkaisujen parissa. Roolissa pääsee hyödyntämään myös muun muassa PowerShell- ja SQL-osaamista. Käytännössä työhön kuuluu häiriö- ja ongelmaselvityksiä, raportointia, konfigurointia, sovellusasennuksia ja -päivityksiä näihin ratkaisuihin liittyen.

”Support Services” -tiimiin kuuluu noin kymmenen ihanaa tiimiläistä, sisältäen niin kokeneempia kuin työuraansa aloitteleviakin tekijöitä. Lisäksi päivittäin töitä tehdään myös HiQ:n palvelupäällikköjen, kehittäjien ja asiakkaiden järjestelmävastaavien kanssa.

Monipuolisuus ja jatkuva uuden oppiminen

HiQ:lla on yli 100 tukiasiakkuutta, joiden joukkoon mahtuu asiakkaita useista eri kokoluokista, toimialoilta sekä niin julkiselta että yksityiseltä sektorilta. Päivän aikana pääsee tyypillisesti työskentelemään noin 2-6 asiakkuuden parissa.

Tämä tuo vaihtelua ja monipuolisuutta rooliin, sillä tämän myötä saa työskennellä hyvin monenlaisten asiakkuuksien, teknologioiden kuin ihmistenkin kanssa. Samalla tämä on myös varmasti työn haasteellisin osa. Työ vaatii jatkuvaa uuden oppimista ja sopeutumista eri asiakkuuksien ratkaisuihin sekä toimintamalleihin.

Työ vaatii myös asiakaspalveluasennetta sekä sopivan jämäkkää, mutta rentoa otetta. Tehtävä sopiikin henkilölle, joka nauttii asiakastyöstä ja ongelmanratkaisusta sekä joka omaa perushyvät IT-taidot. Uteliaisuus ja kiinnostus oppia uutta auttavat myös menestymään tehtävässä.

Tukipalvelumme

HiQ:n tukipalveluista vastaa muun muassa Support Services -tiimimme. Tutustu HiQ:n tukipalveluihin lisää ja saat kattavamman kuvan mitä rooli pitää sisällään. Lue tukipalveluistamme täältä.

Tutustu videolta meihin lisää.

Contact

Ota yhteyttä ja kysy lisää