HiQ

Saavutettavuus

Onko sinun palvelusi saavutettava? Varmista digitaalisen palvelusi esteetön käytettävyys kaikille erityistarpeista riippumatta.

Mitä on saavutettavuus?

Saavutettavuudella tarkoitetaan digitaalisen palvelun esteettömän käytön mahdollistamista kaikille. Esteetön digitaalinen palvelu huomioi ihmisten erityistarpeet ja on käytettävissä myös esimerkiksi heikkonäköisille ja sokeille, liikuntarajoitteisille ja hahmotusrajoitteisille ihmisille. Esteetön digitaalinen palvelu on käytettävissä myös erityistarpeisiin suunnitelluilla ohjelmistoilla ja laitteilla.

Miksi saavutettavuus tulisi huomioida digitaalista palvelua suunniteltaessa?

Digitaalisen palvelun saavutettavuus tukee yhdenvertaisuutta ja mahdollistaa palvelun käytön laajemmalle käyttäjäkunnalle. Julkishallinnon organisaatioille digitaalisten palveluiden saavutettavuus on määritelty laissa. Kansainvälisen WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines)- ohjeistuksen mukaan digitaalisten palveluiden tulee täyttää tason A- tai AA-kriteerit. Saavutettavuuden huomioiminen digitaalisen palvelun suunnittelussa parantaa myös yleisesti kaikkien käyttökokemusta. Saavutettavuus ei tarkoita digitaalisen palvelun muuttumista tylsäksi.

Saavutettavuusvaatimusten aikataulu
Saavutettavuusvaatimusten aikataulu
Saavutettavuusvaatimusten aikataulu
Saavutettavuusvaatimusten aikataulu

Miten voimme auttaa?

HiQ tarjoaa kokeneita asiantuntijoita sinun digitaalisen palvelusi saavutettavuuden varmistamiseen.

Saavutettavuuden evaluoinnissa kartoitetaan digitaalisen palvelun esteettömyys ja sinulle jää seikkaperäinen raportti palvelusi saavutettavuudesta, ongelmakohdista sekä suunnitelma niiden korjaamisesta. On tärkeää priorisoida juuri sinun palvelusi kannalta olennaisia esteettömyysvaatimuksia ja taata lainsäädännöllisten vaatimusten toteutuminen määräajassa. Saavutettavuusevaluoinnin kesto on palvelun koosta riippuen noin 1-3 htp.

Uusia digitaalisia palveluita mietittäessä asiantuntijamme huomioivat palvelun saavutettavuuden jo suunnitteluvaiheessa.

Katso myös
Asiointipalveluratkaisujamme
HiQ päivitti neuvontapalvelun nykyaikaan
HiQ uudisti käytössä olleen teknologian ja auttoi varmistamaan, että palvelu pysyy tietoturvallisena ja helposti käytettävänä myös tulevaisuudessa
OmaSATO – Kotisi taskussa
OmaSATO verkkopalvelun avulla SATO-kotien asukkaat voivat hoitaa kaikki kotiin liittyvät käytännön asiat helposti, missä vain ja milloin vain.
Tutki Hankintoja
Tutkihankintoja.fi on palvelu, jonka avulla kansalaiset, yritykset ja sidosryhmät kuten media voivat tutustua Suomen valtion menoihin.
Digitaalinen ajokortti
Täysin uusi lähestymistapa digitaaliseen henkilökorttiin käyttäen uniikkeja turvallisuustekniikoita.
HiQ päivitti neuvontapalvelun nykyaikaan
HiQ uudisti käytössä olleen teknologian ja auttoi varmistamaan, että palvelu pysyy tietoturvallisena ja helposti käytettävänä myös tulevaisuudessa
HiQ uudistaa Kevan digipalveluita
HiQ modernisoi Kevan digitaalisia palveluita ja toimitti tulevaisuutta tukevan integraatioalustan
Kanta-asiakkuus mobiilisti
HiQ:n toteuttama mobiilisovellus ohjaa St1:n asiakkaita asemille tankkaamaan, kahville ja enemmän
Levi Ski Resort Applikaatio
Uusi Levi Resort -sovellus on Levin laskettelukeskuksen vierailijan tärkein digitaalinen apuväline vuoden kaikkina sesonkeina.
Nemus Futurum - täysin uudenlainen älytila
Nemus Futurum on Metsä Groupin interaktiivinen ja kattava elämyskokonaisuus, joka esittelee kestävää metsänhoitoa ja suomalaisia metsiä.
OmaSATO – Kotisi taskussa
OmaSATO verkkopalvelun avulla SATO-kotien asukkaat voivat hoitaa kaikki kotiin liittyvät käytännön asiat helposti, missä vain ja milloin vain.
Pelien tukijärjestelmien luottokumppani
HiQ on Veikkauksen pelaamisen tukijärjestelmien jatkokehityksen, ylläpidon ja päivystyksen luottokumppani.
Turvallista mobiilimaksamista
HiQ auttaa G+D:tä kehittämään luottokorttien tokenisointipalvelua.
Digitalisoi

Ota yhteyttä ja kysy lisää

Jonas Pomoell
Jatkuvat ja digitaaliset asiointipalvelutjonas.pomoell@hiq.fi+358 45 6700 620