Solution Analyst

Etsimme Solution Analystia finanssialan asiakasprojektiin.

Tehtävä:

Solution Analystina toimit osana tiimiä, jonka tavoite on tehostaa ja automatisoida asiakaspalvelun taustaprosesseja, jotka liittyvät esimerkiksi perunkirjoituksiin, kuolinpäivän asioihin ja viranomaistiedusteluihin. Tehtävänäsi on määritellä tehostamistarpeita ja luoda ratkaisuja tiimin kehittäjien, organisaation prosessiomistajien, asiantuntijoiden, asiakaspalvelijoiden ja muiden palvelutuotannon henkilöiden kanssa. Tehtävässä on tärkeää kyetä toimimaan useiden sisäisten sidosryhmien kanssa vaatimusten määrittämiseksi ja muutosten saamiseksi muihin järjestelmiin.

Edellytykset:

  • Kokemusta määrittelystä sekä vaatimusten keräämisestä eri sidosryhmiltä
  • Kokemusta tekoälyn (AI agentit), prosessirobotiikan ja automatisoinnin hyödyntämisestä ja ymmärrystä niihin liittyvistä teknologioista
  • Kokemus low code teknologioilla (Power Platform) kehittämisestä nähdään vahvuutena
  • Kokemusta agile kehittämisen työtavoista sekä työkaluista (jira, confluence)
  • Proaktiivinen ote ja kiinnostusta sekä kokemusta tuotteiden ja prosessien määrittelystä
  • Hyvät yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot suomen ja englannin kielellä

Eduksi:

  • Kokemus asiakaspalvelun operatiivisesta toiminnasta ja kehittämisestä
  • Microsoft Dynamics 365 osaaminen ja ymmärrys sen kyvykkyyksistä tekoälyn ja prosessiautomaation osalta
  • Kokemus seuraavista työkaluista: Service Now, Blue Prism, Azure
  • Kokemus finanssialalta

Toimeksiannon tiedot:

  • Aloitus: 12/2025
  • Kesto: 30.06.2026 asti
  • Allokaatio: 100 %
  • Sijainti: Helsinki, hybrid (lähityötä arviolta 1 kerta viikossa + tarpeen mukaan, sekä satunnaista matkustamista Suomen sisällä asiakkaan eri toimipisteisiin)

Huom: Tehtävässä työskentely edellyttää hyväksyttyä turvallisuusselvitystä.

Kiinnostuitko?

Lähetäthän CV:si ja tuntihintatoiveesi viimeistään perjantaina 17.10. osoitteeseen alihankinta@hiq.fi.