MTVMTV ja HiQ strategiseen kumppanuuteen
HiQ:n ketteryys ja ammattitaito vastaavat MTV:n nopeasti muuttuviin tarpeisiin.
Tavoite
MTV on Suomen suurin kaupallinen televisioyhtiö, jonka tavoite on olla ykkönen kaikessa tekemisessään, ja jonka toiminnan ytimenä ovat kotimaiset sisällöt. Kerätty tieto ja sen analysointi ovat tämän tavoitteen keskiössä, kun luodaan parempia sisältöjä ja palveluita kuluttajille.
Seuraavien vuosien aikana MTV jatkaa Microsoftin Azure-pilvipalveluihin siirtymistä sekä kehittää ohjelmistorobotiikkaa (RPA) ja prosessiautomaatiota keskittämällä kaikki integraatiot HiQ:n frends-integraatioalustalle.
Ratkaisu: Live -mediamyyntijärjestelmä
MTV:n ja HiQ:n yhteistyö alkoi yli 10 vuotta sitten. Samana ajankohtana MTV:n toiminta laajeni voimakkaasti uusien ja uudistuvien tv-kanavien myötä. Silloinen mediamyyntijärjestelmä ei pysynyt enää kehityksen kelkassa. HiQ toteutti MTV:n uuden webbipohjaisen Live -mediamyyntijärjestelmän, jolla luodaan televisiokanavien mainoskampanjat ja varataan sille aikaa mainoskatkoista. Samalla Live-järjestelmällä käsitellään myös mainosten tietoja. Nykyään järjestelmällä hallinnoidaan kanavamainonnan lisäksi myös online -mainontaa.
HiQ ylläpitää ja jatkokehittää Live-järjestelmää.
FRENDS -integraatioalusta yhdistää järjestelmät
MTV:n lukuisat eri teknologioilla toteutetut järjestelmät pitää saada yhdistettyä palvelemaan liiketoiminnan tarpeita. Tässä HiQ:n frends -integraatioalusta tulee yhdistäväksi tekijäksi. Kaikki MTV:n IT-järjestelmät, iästä ja teknologiasta riippumatta saadaan valjastettua yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Frends -integraatioalusta yksinkertaistaa MTV:n prosesseja säästäen aikaa sekä resursseja automaation ja prosessinäkyvyyden kautta.
Tieto liikkuu ketterästi ja sitä voidaan jalostaa päätöksenteon tueksi ja asiakkaiden avuksi. Frends valikoitui MTV:n integraatioalustaksi keväällä 2017 ja suunnitelmallinen työ kaikkien MTV:n järjestelmien välisten integraatioiden toteuttamiseksi frends-integraatioalustalla on hyvässä vauhdissa.
Yhteistyössä on voimaa ja yhdessä tekeminen on palkitsevampaa
Yhteistyö on yksi MTV:n kantavista arvoista. Pitkän yhteistyön salaisuutena on MTV:n Product Owner, Business Applications, Petri Haverisen mukaan:
”HiQ:n ketteryys ja ammattitaito vastata nopeasti muuttuvaan tarpeeseemme. Yhteistyö sujuu erinomaisesti, se on erittäin mutkatonta, hauskaa ja itseohjautuvaa.”
Tulokset
Vuosien saatossa ymmärrys liiketoiminnastamme kasvaa ja palvelua on helppo skaalata mihin suuntaan tahansa. Päivittäisessä toiminnassa mitattavuus on tärkeää. Tiedämme, millaisia kustannushyötyjä olemme saavuttaneet keskittämällä, ja paljonko kehityskustannukset ovat laskeneet suhteessa saavutettuun hyötyyn.
HiQ ylläpitää ja jatkokehittää useita MTV:n palveluita, kuten esimerkiksi Live-järjestelmää, spotti.fi, sekä vastaa integraatioiden jatkuvasta kehittämisestä frends-integraatioalustalla.
Kumppanuudelta haluamme jatkuvaa vuoropuhelua ja molemminpuolista liiketoiminnan kehitystä. Uskomme, että HiQ:n kanssa voimme innovoida uusia vielä ennennäkemättömiä palveluita, jotka hyödyttävät molempia osapuolia.
Petri Haverinen
Product Owner, Business Applications, MTV
MTV – Monipuolinen mediatalo
MTV on suomalainen mediayhtiö, jonka juuret ulottuvat tv-toiminnan alkuvuosikymmeniin 1950-luvun Suomessa. Pienestä toimijasta on kasvanut mediayhtiö, joka viihdyttää, uutisoi ja luo elämyksiä ajasta ja paikasta riippumatta.
MTV3, Sub ja AVA ovat koko kansan tuntemia maksuttomia tv-kanavia ja mtv-palvelu tarjoaa MTV:n suosituimmat ohjelmat katsottaviksi verkossa. Maksullisia ohjelmasisältöjä – elokuvia, sarjoja, lastenohjelmia ja urheilua – voi puolestaan katsoa ilman mainoskatkoja C Moren suoratoistopalvelussa sekä C Moren maksu-tv-kanavilla. MTV:n omistaa Telia Company AB.