HiQ rakentaa Suomen kovinta Atlassian-tiimiä haastamaan markkinajohtajia ja laajentamaan palveluvalikoimaa

HiQ laajentaa palveluvalikoimaansa ja rakentaa Suomen timanttisinta Atlassian-tiimiä, jota luotsaa Arto Kovalainen, Head of Atlassian Consulting.

"On tervettä lisätä Atlassian-kilpailua Suomessa. Haluamme perustaa HiQ:lle Suomen kovimman Atlassian-tiimin ja haastaa rohkeasti markkinajohtajia. Meillä on jo paljon osaamista, jonka päälle rakentaa", kertoo Arto Kovalainen, HiQ:n uusi Head of Atlassian Consulting.

Atlassian-tuotteet ovat laajasti käytössä miltei kaikissa Suomen isoissa organisaatioissa sekä julkisella että yksityisellä sektorilla.

"Sekä uudet että nykyiset asiakkaamme hyötyvät siitä, että kaikki palvelut saa nyt saman katon alta nopeasti ja asiakaslähtöisesti. Laaja Atlassian-palvelutarjontamme kattaa muun muassa konsultointi- ja neuvontapalvelut, käyttöönoton ja konfiguroinnin sekä koulutukset ja osaamisen kehittämisen."

Oman kokeneen ja ketterän tiimin lisäksi rinnalla seisoo HiQ-konserniin kuuluva manner-Euroopassa toimiva Atlassian Platinum Partner Scandio GmbH.

"Scandio on ylimmän platinum-tason Atlassian-osaaja, jonka asiakkaina on isoja kansainvälisiä yrityksiä, kuten BMW ja Bosch. Meillä on siis riittävän leveät harteet kaiken kokoisiin projekteihin."

Lue lisää: Scandio osaksi HiQ-konsernia

Atlassian-työkalujen täysi hyöty syntyy ammattitaidosta ja asiakasymmärryksestä

Atlassian tarjoaa laajan valikoiman työkaluja palvelunhallinnan prosessien, tiimityön, ohjelmistokehityksen ja projektinhallinnan tehostamiseen.

"Tällä hetkellä nopeimmin kasvavia Atlassian-työkaluja ovat palvelunhallinnan prosesseihin tarkoitettu Jira Service Management™ sekä tuotejohtajille ja tuotekehitystiimille suunniteltu Jira Product Discovery. Lisäksi uudet automaatio- ja tekoälyominaisuudet tuovat merkittäviä parannuksia tehokkuuteen, asiakaskokemukseen ja päätöksentekoon", Kovalainen kertoo.

Jotta yritys saa työkaluista aitoa lisäarvoa, Kovalaisen mukaan palveluntarjoajan on olennaista ymmärtää Atlassianin mahdollisuuksien lisäksi myös eri toimialojen ja asiakkaiden toimintamalleja. "Silloin Atlassian-työkaluja voi soveltaa yrityskohtaisesti. Lisäksi on iso etu, että meillä on loistavien Atlassian-tekijöiden lisäksi vahvaa integraatio-osaamista. Koska ymmärrämme myös maailmaa Atlassianin ympärillä, varmistamme työn jäljessä erityisen saumattomuuden."

Arto Kovalainen kehittämään Atlassian-liiketoimintaa yli vuosikymmenen kokemuksella 

Arto Kovalaisella on yli 10 vuoden kokemus Atlassian-työkalujen hallinnoimisesta ja niillä työskentelystä. Hän on aiemmin työskennellyt Senior ja Lead Consultant-rooleissa Eficodella, Ambientialla ja suunnittelupäällikkönä Veikkauksella sekä Danske Bankilla.

"Atlassian-maailma on minulle läpikotaisin tuttu. HiQ:lla pääsen nyt suunnittelemaan ja rakentamaan sen ympärille konsultointiliiketoimintaa alusta saakka, ja tuottamaan lisäarvoa asiakkaillemme yrityskoosta ja toimialasta riippumatta."

Kovalaisen ydinosaamiseen kuuluvat myös isojen kokonaisuuksien hallinta ja ketterä kehitys.

"Olen toiminut satojen yritysten kanssa ja erotan siksi asiakkaiden toiminnassa merkittäviä yhteneväisyyksiä ja eroavaisuuksia, jotka vaikuttavat siihen, kuinka asiakastarpeet muunnetaan toimiviksi prosesseiksi. Pidän ongelmanratkaisusta ja siitä, että näpertelyn sijaan tarkastelemme aina isoa kuvaa ja suuria toisiinsa liittyviä kokonaisuuksia.

Haluatko kuulla lisää Atlassian-palveluistamme? Ota yhteyttä!

Mielipide & näkemys

Mielipide & näkemys

AI-ajatuksia, osa 2
Onko datasi koskematon kultakaivos? Näin tekoälytrendit muuttavat tulevaisuuden liiketoimintaa
AI-ajatuksia, osa 1
Reittiopas AI-vallankumoukseen – strateginen kulma generatiiviseen tekoälyyn
Ketterä kehittäminen
Ketterä kehittäminen tuo kustannustehokkuutta julkishallinnon digitaalistumiseen
Digitalisointi
Painetta julkisten digipalveluiden muutosvauhdissa – miten pysyä mukana? Kaksi esimerkkiä onnistumisesta
Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä!

Mira Ekbom
Head of Sales, HiQ Publicmira.ekbom@hiq.fi+358 50 4757 023