VarmaHiQ uudistaa Varman Asiointi-palveluita
HiQ on ollut mukana uudistamassa Varman digipalveluita tuoden niihin uuden ajan käytettävyyttä ja saavutettavuutta.
HiQ on ollut mukana uudistamassa Varman digipalveluita tuoden niihin uuden ajan käytettävyyttä ja saavutettavuutta. Pitkäaikainen ja tuloksekas yhteistyö kattaa IT-palveluja laajalla rintamalla palvelumuotoilusta, ohjelmistokehitykseen, testaukseen ja dataintegraatioon.
Alkukesästä 2021 julkistettu Varma Asiointi yhdistää asiakaslähtöisesti sekä vakuutus- että työkykyasiat samaan palveluun. Käyttäjäkeskeisen kehitystyön kulmakivinä ovat saumaton, kuunteleva yhteistyö ja ketterä ohjelmistokehitys moderneja teknologioita ja menetelmiä hyödyntäen.
Asiakaskokemus uudelle tasolle – käytettävyyttä kaikilla mittareilla
Varma Asiointi nostaa Varman vakuutus- ja työkykypalveluiden asiakaskokemuksen uudelle tasolle. Työeläke- ja työkykyasiat hoituvat entistä sujuvammin yhdessä osoitteessa, ajasta ja paikasta riippumatta niin älypuhelimella kuin tietokoneellakin.
Uusi asiointipalvelu tuo mukanaan myös kokonaan uudistuneita työkaluja, kuten yritysasiakkaan Työkyky-osion riskikartoituksen ja -analyysin. Palvelun toimintoja on kehitetty yhdessä Varman asiakkaitten kanssa ja uusia hyödyllisiä toiminnallisuuksia kehitetään asiakaspalautteen perusteella lisää.
HiQ:n kokonaisvaltainen osaaminen pitkän yhteistyön ytimessä
HiQ:n konsultit ovat olleet kehittämässä uudistunutta Varma Asiointia monitoimittajaympäristössä, osana Varman digipalveluiden ketteriä ohjelmistokehitystiimejä. Varman omat asiantuntijat eri puolilta organisaatiota niin liiketoiminnan, asiakkuuksien kuin palvelukehityksen puolelta ovat tehneet tiivistä yhteistyötä HiQ:n design-ammattilaisten kanssa.
Lisäksi HiQ:n ohjelmistokehitys- ja testausasiantuntijoita on työskennellyt osana Varman toteutustiimejä. Varman asiointipalveluiden kehittäminen on jatkuvaa, HiQ:lla on jatkossakin merkittävä rooli siinä.
”Yhteistyö HiQ:n kanssa on ollut joustavaa. Olemme saaneet osaajia tarvittaessa erilaisiin rooleihin joustavallakin aikataululla. Periaatteenamme on ollut ja on saada Varmalle parhaat osaajat eri ohjelmistokehityksen rooleihin. Tässä HiQ on onnistunut. HiQ:n kautta olemme saaneet kokeneita ammattilaisia kulloinkin tarvittaviin tehtäviin”, kertoo Varman digipalveluiden päällikkö Heidi Vehokari.
HiQ:n monipuolinen design, ohjelmistokehitys ja testaus -osaaminen ja kokemus täydentävät Varman ketteriä tiimejä. Yhteistyö näkyy laadukkaana palvelujen käytettävyytenä. Design-prosessi on toiminut erinomaisesti niin varmalaisten, HiQ:laisten kuin muidenkin toimijoiden kesken. HiQ on vastannut palvelujen laadunvarmistuksesta.
Periaatteenamme on ollut ja on saada Varmalle parhaat osaajat eri ohjelmistokehityksen rooleihin. Tässä HiQ on onnistunut.
Heidi Vehokari
Digipalveluiden päällikkö, Varma
Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2020 Varman maksutulo oli 4,9 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 6,0 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli maaliskuun 2021 lopussa 52,9 miljardia euroa.
Uusi Varma Asiointi -palvelu tarjoaa asiakkaille sujuvaa asiointia ja vaikuttavia työkaluja työkyvyn kehittämiseen. Varma Asioinnissa hoituvat työnantajan ja yrittäjän eläkevakuuttamiseen liittyvät vakuutus- ja maksuasiat. Työkyky-osion avulla yritys voi rakentaa työkyvyttömyysriskin hallinnan prosessin riskien tunnistamisesta kehitystoimenpiteiden toteuttamiseen ja vaikuttavuuden seuraamiseen. www.varma.fi