HiQ:n toteuttama mobiilisovellus ohjaa St1:n asiakkaita asemille tankkaamaan, kahville ja enemmän
Jo yli 100 000 asiakasta on siirtynyt mobiilisovelluksen käyttöön. Snarveien-mobiilisovellus tarjoaa käyttäjälleen palveluita ja helppoutta asioidessa St1:n Shell-asemilla Norjassa. HiQ toimitti St1:lle sovelluksen vastaten kokonaisuudesta, lähtien konseptista ja käyttökokemussuunnittelusta aina varsinaiseen toteutukseen, testaukseen, ylläpitoon ja jatkokehitykseen.
”The app has definitely generated traffic to our stations.”
Head of Retail Sales, Loyalty & Digital Marketing
Nina Røsland
Päivittäin ja toistuvasti sovelluksen pariin asiakkaan tuo joustavat digitaaliset palvelut. Tärkeimpänä näistä asiakkaan vuodeksi kertamaksulla ostama rajaton kahvi. Kahvin lisäksi sovelluksella voi esimerkiksi maksaa (ApplePay) ja jopa lunastaa paikallisia Trumf-etuja. Käyttökertojen määrä tekee sovelluksesta St1:lle myös tehokkaan kanavan kertoa uusista eduista ja tarjouksista.
Mobiilisovellukset tarjoavat mahdollisuuden ei vain kopioida vaan myös muuttaa ja parantaa nykyisiä toimintatapoja. Snarveienissä tämä saavutettiin digitalisoimalla norjalaisten huoltoasemien yleisesti asiakkailleen tarjoama rajoittamaton kahvipalvelu. Ensimmäisenä Norjassa, Snarveienin digitaalinen kahvisopimus tarjoaa asiakkaille kilpailijoita paremman vastineen rahoille. Sovellus vapauttaa käyttäjän tietyn mukin käyttämisen rajoituksesta ja tarjoaa ostohetkestä 12 kk voimassa olevan sopimuksen entisen kalenterivuoteen sidotun sijaan, tarjoten myös rahallista arvoa.
”Myynti on kasvanut tarjousten kautta merkittävästi, ja digitaalinen kahvisopimus yleistyy koko ajan. Siitä on tullut suosittu tuote asiakkaidemme parissa, koska se on joustava ja voimassa 365 päivää. HiQ:n ansiosta meillä on Norjan markkinoiden joustavin kahvisopimus. HiQ ei vain tee mitä asiakas haluaa, vaan näette myös uuden tavan tehdä liiketoimintaa.”, Nina Røsland jatkaa.
Kuten Suomen ja Ruotsin appeissa, myös Snarveienissä asiakkaat voivat hakea St1 MasterCardia suoraan sovelluksessa. iOS-käyttäjät voivat lisätä kortin myös heti Apple Walletiin ja käyttää sitä Apple Payssä, mahdollistaen markkinoiden vaivattomimmat ostokset. Tilin voi lisäksi liittää käyttäjän Trumf-kanta-asiakastiliin, jolloin polttoaine ja autopesut Shellillä kerryttävät myös Trumf-bonuksia.
Sovellus tarjoaa käyttäjilleen parhaat tarjoukset ja alennukset. Näin samalla kun asiakas hyödyntää kahvitarjoustaan hänen on helppo tarkastaa ja hyödyntää kyseisen aseman ajankohtaiset tarjoukset. Tämä tekee sovelluksesta digitaalisen markkinapaikan tukien St1:n ydinliiketoimintaa. Tietenkin sovelluksesta löytyy myös muita tuttuja mutta sitäkin tärkeämpiä ominaisuuksia, kuten toimipisteiden paikannus, jolla on helppo löytää lähimät Shell-asemat ja nähdä niiden aukioloajat, yhteystiedot sekä palvelut.
”Yhteistyö HiQ:n kanssa on sujunut erinomaisesti. Kuuntelette toiveitamme ja keksitte loistavia teknisiä ratkaisuja, joilla voimme ratkaista tarpeemme”, summaa Nina Røsland.
St1 toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Toimintamme painopiste on polttoaineiden markkinointi ja uusiutuvat energiaratkaisut sekä nestemäisten polttoaineiden kehittäminen ja jalostus. St1:n liikennepolttoaineiden jakeluverkossa on yli 1 300 St1- ja Shell-huoltoasemaa Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Shell-brändi on käytössämme lisenssisopimuksella. Nämä kaksi brändiä täydentävät toisiaan: niiden erilaisilla tarjonnoilla ja vahvoilla palvelukonsepteilla voimme saavuttaa laajemman asiakaskunnan. Yli 600 000 asiakasta asioi päivittäin St1:n toimipisteissä.
Voit kokeilla Snarveien-sovellusta itse lataamalla sen ilmaiseksi: