Jatkuvat palvelut
Huolehdi digitaalisesta investoinnistasi: varmista prosessien turvallisuus 24/7 ja takaa jatkuva kehitys kanssamme.
Jatkuvaa kehitystä ja tehostettua liiketoimintaa
Tehosta liiketoimintaa ja keskitä aikasi tuottavampiin palveluihin ulkoistamalla rutiinityöt meille. Meillä on yli 100 erilaisen asiakkaan kanssa todistetusti toimivat mallit ja laaja kokemus tuen haltuunotosta ja pyörittämisestä.
Tarjoamme tuotannon SLA-tuen tarvittaessa vaikka 24/7, myös ilta- ja loma-aikoina, jotta voit keskittyä rauhassa ydinliiketoimintaasi. Tukipalvelumme sisältävät paitsi valmiit välineet ja prosessit tuotannon seurantaan, myös täyden läpinäkyvyyden tuki- ja kehitystiketteihin.
Hoidamme puolestasi esimerkiksi:
- Ketterä kehitystyö
- Järjestelmien terveystarkastukset
- Sertifikaattiuudistukset
- Päivitystarpeiden seuranta
- Häiriötilanteiden monitorointi
- Pilviresurssien optimointi
- Saavutettavuuden ja hakukonelöydettävyyden optimointi
Monipuoliset palvelupakettimme istuvatkin moniin eri tarpeisiin ja laajuuksiin. Tarjoamme jatkuvia palveluita esimerkiksi service deskiin, ylläpitoon, pienkehitykseen, raportointiin ja monitorointiin.
Jatkuvat palvelut takaavat huolettomuutta ja aikaa tärkeämmille asioille, kuten liiketoiminnan kehittämiselle, parempaa kilpailukykyä ja luotettavuutta ylläpitoon sekä jatkuvuutta projektien jälkeen ja läpinäkyvyyden koko elinkaaren ajan. Näin pidät huolen siitä, että liiketoimintasi kehittyy jatkuvasti eteenpäin.
- Mobiilituki varmistaa mobiilisovellusten jatkuvan toimivuuden eri alustoilla ja laitteilla. Huolehdimme puolestasi myös sovellusten arvosteluiden-, markkinan- ja alustapäivitysten seurannasta.
- Verkkopalvelutuki takaa verkkopalveluiden käyttövarmuuden ja eheän käyttökokemuksen. Verkkopalvelutukemme mahdollistaa tuki- ja jatkokehitystöiden lisäksi myös palvelun käytön analytiikan suosituksineen, designin hallinnan ja muutosten testauksen.
- Integraatiotuki tarjoaa keskitettyä valvontaa ja hallintaa. Integraatiotukemme valvoo tietovirtojen ja prosessien toimivuutta kaikkina aikoina.
Varmuutta, mielenrauhaa ja sujuvuutta tuotannossa
Ratkaisun elinkaari ei pääty ensimmäiseen projektiin. Huolehdimme palveluistasi yli 100 asiakkaan kokemuksella, joustavilla palvelumalleilla ja yhden luukun kautta. Tukipaketimme yhdistävät tuotannon varmuuden ja palvelujen jatkuvan kehittymisen.
Tuotanto on ratkaisun elinkaaren tärkein vaihe, ja toimiva tuotannon tuki ja ylläpito varmistavat liiketoiminnan jatkuvuuden. Tukipalvelun avulla varmistat resurssien saatavuuden myös projektin henkilöiden siirryttyä uusiin tehtäviin.
- Tuotannon SLA palvelutaso ja -aika tarpeen mukaan, aina 24/7 asti
- Service Desk tuki- ja palvelupyyntöjen käsittely yhden kontaktipisteen kautta
- Ratkaisuiden ylläpito- ja jatkokehitystyöt (tuntipohjaisesti tai ennakoitavalla palveluvarauksella)
- HiQ Teams – Jatkuvan palvelun toimisto pilvestä
- Ajantasainen näkyvyys tuen ja kehityksen tiketteihin
- Yhdenmukaiset työtavat ja työmallit sekä raportointikäytännöt
- Ajantasainen dokumentaatio läpinäkyvästi
- Monitorointi ja raportointi-ratkaisut
Esimerkkejä palveluista
Laadunvarmistuksen evaluointi
- Valitun kokonaisuuden, kuten projektin, prosessin tai tiimin tilan ja toimintatapojen kartoitus laadun viitekehyksessä.
- Dokumentaatio, jossa lyhyen aikavälin suunnitelma sekä pitkän aikavälin parannusehdotukset laadunvarmistuksen tehostamiseen.
- Lyhyen aikavälin suunnitelma keskittyy helposti ja nopeasti tehtäviin parannuksiin, joista hyödyt heti.
- Pitkän aikavälin kehitysehdotukset vaativat tarkempaa suunnittelua muutoksien läpiviemiseksi. Tehokkaimpien keinojen hyödyntäminen tuo kustannussäästöjä, ohjaa tekemistä merkityksellisimpiin osa-alueisiin ja varmistaa laadukkaan lopputuloksen nopeammin.
Saavutettavuustestaus
- Digitaalisen palvelun saavutettavuus tukee yhdenvertaisuutta ja tekee palvelun käytöstä mahdollista laajemmalle käyttäjäkunnalle.
- Julkishallinnon organisaatioille digitaalisten palveluiden saavutettavuus on määritelty laissa.
- Saavutettavuustestaus suoritetaan W3C WGAC 2.1-luokiteltuna tasotestauksena tai esteettömyysohjeiden mukaan. Testattaviin osa-alueisiin kuuluu muun muassa: navigaation toimivuus, sivupohjan rakenne, sisällön saavutettavuus, ruudunluku, kontrasti, otsikkotasot ja tiedonhankinta.
- Testauksessa käytetään tarkoitukseen sopivia koneellisia apuvälineitä sekä manuaalitestausta.
Testauksen hallinta
- Jopa 90% pienempi määrä tuotantoon päätyviä virheitä.
- Tuotteidesi laadun ja virheettömyden varmistaminen kokeneiden testipäälliköidemme toimesta.
- Yrityksesi tarpeisiin räätälöity testauksen suunnittelu, koordinointi, virheiden hallinta ja laatuvaatimusmäärittely.
Ohjelmistotestaus
- Perinteinen ohjelmistotestaus ja siihen liittyvä hallinta- ja automatisointi ovat perusasioita laadunvarmistuksessa.
- Vaikka iso osa testeistä kannattaakin automatisoida testiautomaation avulla, jää perinteiselle ohjelmistotestaukselle tärkeä kenttä esimerkiksi eksploratiivisen testauksen saralla.
Testiautomaatio ja RPA
- Testiautomaatiota käytetään regressiotestauksen automatisointiin, mikä vähentää tarvetta manuaalitestaukselle, nopeuttaa testausta ja vähentää kustannustehokkaasti virheiden pääsyä tuotantoon.
- RPA-asiantuntijamme rakentavat ohjelmistorobotteja simuloimaan järjestelmän ihmiskäyttäjiä esimerkiksi käyttöliittymätestauksessa tai prosessien automatisoinnissa.
- Työkaluina muun muassa Robot Framework ja UiPath.
DevOps ja joustavat testauspalvelut
- Tarvittaessa välittömästi käyttöönotettava testauspalvelu.
- Osaajat valitaan tehtävän vaatimusten mukaisesti, resurssien käyttöaste muokkautuu tarpeen mukaan, ja toimeksiannot ovat aluksi melko lyhyitä.
- Asiantuntijamme toimivat usein esimerkiksi osana DevOps-tiimiä testaajina, testauksen hallinnassa tai mobiilitestaajina.