Mietitkö millainen on palvelupäällikön päivä HiQ:lla ja mitä kaikkea roolissa pääsee tekemään? Tutustu palvelupäällikön päivään lisää blogista.
Kahvi ja sähköposti. Siinä palvelupäällikön aamun aloituksen kulmakivet. Laitan kahvin tippumaan ja avaan läppärin. Päivän aluksi käyn läpi meilit, ja poimin sähköpostien joukosta ne viestit, jotka vaativat välittömästi eteenpäin vientiä. Kun kahvipannu on saatu tyhjennettyä ja akuutit meilit hoidettua, on aika siirtyä työpäivän ensimmäiseen asiakastapaamiseen.
Aamupäivän vietän asiakkaan kanssa workshopissa. Alkamaisillaan on integraatioprojekti, jossa olemme mukana toteuttamassa projektin integraatiot Frends-integraatioalustalla. Käymme aamupäivän aikana läpi liittymiä, rajapintakuvauksia ja priorisoimme toteutuksia projektin aikataulua vasten. Palvelupäällikkönä varmistan, että käytännön asiat hoituvat, jotta tiimi pääsee etenemään mutkattomasti työssään.
Kun edellinen asiakas on hyvästelty lounaan jälkeen, iltapäivällä pääsen tapaamaan uutta asiakastani ensimmäistä kertaa. Pitkä kehitysprojekti on tullut päätökseen, ja asiakkuus siirtyy palvelupäällikön haltuun. Käymme asiakkaan kanssa läpi yhteisiä käytäntöjä, jotta meidän molempien osapuolien arki olisi mahdollisimman sujuvaa. Sovitaan service desk-käytännöistä, häiriöhallinnan prosesseista ja suunnitellaan yhdessä tulevien palvelukokousten agendaa ja raportointitarpeita. Loppuun suunnitellaan toki myös tulevaa; backlogille olemme saaneet kerättyä paljon loistavia kehitysideoita, jotka odottavat työn alle ottamista.
Päivän päätteeksi pystytän liikkuvan leirini vielä Espoon toimistolle. Iltapäivästä varaan riittävästi aikaa, ehtiäkseni osallistumaan sisäiseen resursointipalaveriin. Palvelupäällikkönä varmistan, että asiakkaiden kehitystarpeille on riittävästi tekijöitä, ja että tehtävät saadaan tehtyä sovitussa aikataulussa. Resursoinnissa käymme läpi jokaisen projektin ja asiakkaan tarpeet, allokoidaan oikeat tehtävät oikeille ihmisille. Lopuksi piipahdan työpisteelläni ja samalla vaihdan päivän kuulumiset muiden palvelupäälliköiden kanssa ja varmistan, että asiakkailla arki sujuu; nopea vilkaisu asiakkaiden Jira-boardeille kertoo palvelupäällikölle, missä mennään. Ennen päivän päättämistä tarkistan kalenterista, mitä huominen päivä pitää sisällään ja onko siihen tullut mahdollisesti viime hetken muutoksia. Sitten päivä onkin paketissa.