Sujuvampaa kiinteistönhoitoa mobiilisti

Kasvava kiinteistöpalvelukonserni PHM Group uudisti kiinteistönhoitajillensa suunnatun mobiilisovelluksen yhteistyössä HiQ:n kanssa.

Vanhan sovelluksen käytettävyyshaasteita ja teknistä kankeutta kartoitettiin alkuun palvelumuotoilun keinoin. HiQ:n toteuttamassa käyttäjätutkimuksessa muun muassa haastateltiin kiinteistönhoitajia ja selvitettiin, mitkä seikat vaikuttavat käyttökokemukseen.

Frends-integraatioalusta toimii sovelluksen taustajärjestelmänä yhdistäen eri tietolähteet yhteen näkymään. Sovelluksella voidaan helposti vastaanottaa ja kuitata työpyynnöt sekä sisäiset uutistiedotteet, suorittaa mittariluentaa sekä selata kiinteistöjen kohdetietoja. Sovelluksesta käsin on myös mahdollista tehdä tuotetilauksia, jolloin tieto päivittyy automaattisesti työhistoriaan sekä laskutukseen.

Oskari Mattinen, PHM Groupin Head of Digital Development, arvioi yhteistyön HiQ:n kanssa miellyttäväksi.

Löysimme yhteisen sävelen sovelluksen toteutukseen ja pääsimme tuomaan tahtotilamme esille myös palvelumuotoilun vaiheessa. Kaikki löydökset kommunikoitiin meille selkeästi. Kaikkiaan HiQ:lla on vahvaa osaamista mobiilikehityksen puolella ja Frendsin jo ollessa aktiivisesti käytössä, heillä oli valmiiksi ymmärrystä järjestelmäkokonaisuudestamme.

Head of Digital Development, PHM Group

Oskari Marttinen

Sovelluskehityksellä PHM Group halusi parantaa työntekijäkokemusta sekä vahvistaa operatiivista huippuosaamistaan (operational excellence) jatkuvan kasvun ja yritysostojen keskellä. Tulevaisuudessa sovellus mahdollistaa kiinteistöhuollon ohella myös muiden liiketoiminta-alueiden huomioimisen.

“Taustajärjestelmä on roolipohjainen, joten voimme halutessamme laajentaa sovelluksen käytön myös esimerkiksi puhtauspalveluiden tai vaikka myynnin työkaluksi. Myös kiinteistönhoitajien käyttökokemusta voidaan jatkokehittää niin, että sovellus taipuisi esimerkiksi työpäivän organisointiin”, Mattinen kertoo.

HiQ:n Sales Manager Stefan Sirkiä arvioi, että työntekijöiden käyttöön tehdyt custom-sovellukset ovat tätä päivää luoden merkittävän kilpailuedun sekä liiketoiminnan kehityksen että työnantajamielikuvan näkökulmasta.

“Monessa työtehtävässä liikutaan paljon. Tuomalla tyypilliset työtehtävät, kuten keikkojen vastaanoton ja dokumentoinnin mobiilisovellukseen, voidaan työstä saada mielekkäämpää ja tehokkaampaa”, Sirkiä kuvailee.

Kun kaikki tietolähteet yhdistetään, tietojen ajantasaisuudesta ja luotettavuudesta on myös helpompi huolehtia.

“Voidaan puhua modernista sisäisestä toiminnanohjausjärjestelmästä, joka kulkee aina mukana. ERP-, CRM-, tilaus- ja laskutusjärjestelmät voidaan kaikki tuoda samaan sovellukseen, ja jokainen yritys saa juuri heidän loppukäyttäjilleen räätälöidyn toteutuksen.”

Referenssit

Tutustu referensseihimme

Helsingin Kaupunki
Verkkokauppa-alusta Helsingin kaupungille
St1
Uudistettu B2C-mobiilisovellus St1:lle
Varma
HiQ uudistaa Varman Asiointi-palveluita
Energiayhtiö
Lämmönkulutuksen ennusteet tekoälyllä
Yhteys

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä