Esittelyssä Frends Operations -tiimi

Haluaisitko kurkata, millaista on Frends Operations -tiimin arki ja mitä kaikkea tiimissä pääsee tekemään? Tutustu blogista lisää.

Frends Operations -tiimi

HiQ:n erikoisuutena on oma, moderni eiPaaS-integraatioalusta Frends. Operations tiimimme työskentele paljon Frendsiin liittyvien ratkaisujen parissa ja on osa noin 100 hengen Frends Technology -yksikköämme.

Tiimin vastuulla on ylläpitää globaalisti asiakkaiden integraatioympäristöjä eli tiimi vastaa käytännössä kaikesta mitä tapahtuu asiakkaidemme ympäristöissä, kun ratkaisut on saatu tuotantoon. Tiimi toteuttaa myös itse muutoksia ja parannuksia asiakkaille ja tarjoaa konsultaatiota parhaista käytännöistä ja ratkaisumalleista. Lisäksi tiimi kehittää proaktiivisia työkaluja häiriöhallinnan tehostamiseksi sekä ylläpitää ja kehittää Frends-tuotteen dokumentaatioita yhdessä tuotekehityksen kanssa.

Tiimiin kuuluu noin kymmenen asiantuntijaa, jotka jakavat töitä jokaisen oman osaamisalueen ja mielenkiinnon kohteiden mukaan. Lisäksi töitä tehdään myös HiQ:n palvelupäällikköiden, kehittäjien sekä Frends R&D:n että asiakkaiden järjestelmävastaavien kanssa.

Työpäivä sisältää esimerkiksi ongelmanratkaisua tukipyyntöjen ratkomisen muodossa sekä palavereita tiimin, asiakkaiden että muiden HiQ:laisten kanssa. Käytännössä työhön kuuluu häiriö- ja ongelmaselvityksiä, raportointia, konfigurointia, asennuksia ja -päivityksiä asiakkaiden integraatioratkaisuihin liittyen.

R&D kehittää Frends-alustaa jatkuvasti ja uusia versioita julkaistaessa pääsemme päivittämään niitä asiakkaille. Tämä tuo työhön lisää monipuolisuutta ja vastuuta.

Operations tiimin jäsen

Jukka

Roolista ja henkilöiden osaamisesta ja mielenkiinnonkohteista riippuen työhön voi kuulua myös sisäistä tai ulkoista koulutusta, Community taskien hoitamista, arkkitehtuurista konsultointia asiakkaillemme, kehitysprojektien haltuunottoa tukeen ja tämän kehittämistä, työkalujen kehittämistä toimivimmiksi sekä alustaan liittyvien vaativampien kysymysten ratkaisemista.

Roolissa pääsee hyödyntämään myös muun muassa Azure, PowerShell- ja SQL-osaamista. Ohjelmointiajattelu tai kokemus C#-ohjelmoinnista on työssä plussa, sillä Frends perustuu C#:iin. Kaikkea ei toki tarvitse osata valmiiksi. Riittää, että on motivaatio oppia uutta.

Monipuolisuus ja jatkuva uuden oppiminen

HiQ:lla on noin 100 asiakasta Frends-ratkaisutuessa ja lähes 500 Frends-ympäristöä ylläpidettävänään, joiden joukkoon mahtuu asiakkaita useista eri kokoluokista ja toimialoilta, niin julkiselta kuin yksityiseltäkin sektorilta. Päivän aikana pääseekin työskentelemään useamman eri asiakkuuden parissa.

Laaja asiakaskunta tuo vaihtelua ja monipuolisuutta tehtäviin, ja sen myötä pääsee työskentelemään hyvin moninaisten asiakkuuksien, teknologioiden kuin ihmistenkin kanssa. Samalla tämä on myös varmasti työn haasteellisin osa. Työ vaatii jatkuvaa uuden oppimista ja sopeutumista eri asiakkuuksien ratkaisuihin sekä toimintamalleihin.

Työ vaatii myös asiakaspalveluasennetta sekä sopivan jämäkkää, mutta rentoa otetta. Tehtävät sopivatkin henkilöille, jotka nauttivat asiakastyöstä ja ongelmanratkaisusta sekä jotka haluavat jatkuvasti kehittää omaa osaamistaan. Uteliaisuus ja kiinnostus oppia uutta auttavat myös menestymään tehtävissä.

Tiimissämme on parasta se, että meillä vallitsee aidosti hyvä yhteishenki. Työntekijöistä pidetään hyvää huolta ja hierarkia on oikeasti talossa matala. Mahtavaa on myös se, että työssä pääsee oikeasti vaikuttamaan omaan työnkuvaan ja tehtäviin.

Operations tiimin jäsen

Jukka

Mikäli mielenkiintosi herää Frends Operations -tiimimme tehtäviä kohtaan, ole rohkeasti yhteydessä Elina Saloon (elina.salo@hiq.fi) ja tiedustele tiimin tarpeita.

Contact

Ota yhteyttä ja kysy lisää

Elina Salo
Rekrytointi, Frendselina.salo@hiq.fi+358 45 677 4160