S-Pankki teki Integraatiot, prosessiautomaatiot ja APIt Frends:llä kustannusten ollessa kolmannes aiempaan ratkaisuun verrattuna.
S-Pankki on nopeasti kasvava pankki, joka palvelee noin 3 miljoonaa asiakasta. S-Pankki on kasvanut varsinkin mobiilipankkinsa kautta: S-Pankin mobiiliapplikaatio on ainoa suomalainen applikaatio, joka yhdistää pankin ja jälleenmyyjän toisiinsa.
S-Pankin integraatioissa haaste oli vanhahtava ja epästabiili integraatioalusta. S-pankki halusi uuden, integraatiokehittäjän näkökulmasta tehdyn integraatioalustan ja valitsi Frends:n. S-Pankin omat DevOps-tiimit käyttävät Frends-integraatioalustaa ketterien minipalveluiden ja prosessiautomaatioiden toteuttamiseen.
Asiakkaan ympäristö on vakaampi kuin ennen kolmanneksella aiemmista kustannuksista. Samalla ratkaisujen laatutaso on noussut. Laajan verkkokatkon yhteydessä Frends:llä julkaisut palvelut jatkoivat toimintaansa - jopa ilman yhteyttää Frends:n ytimeen. Yhteyksien palatessa Frends jatkoi toimintaansa ilman palvelukatkoja.
Frends-integraatioalustassa yhdistyvät tekninen luotettavuus sekä ketteryys ja joustavuus, jotka mahdollistavat vastamaamisen nopeasti muuttuviin liiketoimintatarpeisiin.
CIO
Jan Kortesalo
HiQ Finland on toteuttanut myös S-Mobiilin sekä on mukana toteuttamassa yhdessä S-Pankin omien kehittäjien kanssa Frends-integraatioita.