HiQ

Varmuutta mobiilipalkkapalvelun ylläpitoon

HiQ pitää huolta, että Sillan Simo-mobiilipalkkasovellus pysyy jatkuvasti toimialansa kärjessä

Varmuutta mobiilipalkkapalvelun ylläpitoon ja kehitykseen

HiQ pitää huolta, että Sillan Simo-mobiilipalkkasovellus pysyy jatkuvasti toimialansa kärjessä.

Silta on suomalainen palkanlaskennan ja taloushallinnon asiantuntijayritys, jonka kautta yli 100 000 suomalaista saa palkkansa joka kuukausi. Yksi yrityksen kilpailueduista on Simo-sovellus, joka tuo käyttäjälle palkkalaskelman suoraan matkapuhelimeen.

“Simo on nykyaikaa. Ihmisillä on koko elämä puhelimessa – myös palkkalaskelma tulee olla nopeasti saatavilla ilman, että sitä tarvitsee etsiä vaikeasti verkkopankin kautta”, kertoo Henna Turunen, Sillan kehityspäällikkö ja tietosuojavastaava.

Turusen mukaan HiQ:n kanssa kehitetty Simo on niin helppokäyttöinen, ettei siihen tarvita edes käyttöohjeita.

Tietosuojasyistä käyttäjä tekee ensimmäisellä käyttökerralla vahvan tunnistautumisen, minkä jälkeen kirjautuminen käy helposti sormenjäljellä tai PIN-koodilla. Yksi sovelluksen suosituimmista ominaisuuksista on tulorajan automaattinen seuranta.

“Simo lähettää käyttäjälle ilmoituksen, kun tuloraja on täyttymässä. Verokorttien ja lääkärintodistuksen välittäminen palkanlaskentaan onnistuu myös suoraan sovelluksen kautta.”

Sovelluksella on jo 26 000 käyttäjää ja sen arvostelut ovat yli neljä tähteä. Turunen kiittelee HiQ:n toimivaa DevOps-mallia, jonka myötä Sillalla on aina dedikoitu kehitystiimi käytössään.

“HiQ huolehtii puolestamme siitä, että Simo-sovelluksemme toimii kaikilla puhelinmalleilla, jotka päivittyvät jatkuvasti. Teemme omiakin testauksia, mutta on tärkeää olla kumppani, joka on aidosti tietoinen mobiilikentän muutoksista ja pystyy ennakoimaan tulevat kehitystarpeet.”

Henna Turunen
Kehityspäällikkö ja tietosuojavastaava, Silta

Turunen suosittelee HiQ:ta kumppaniksi mille tahansa yritykselle, jolla on käytössään mobiilisovellus.

“Hiqlaiset ovat todella ystävällisiä ja oman alansa ammattilaisia. Saamme tiketteihin vastaukset jo saman päivän aikana ja voimme luottaa siihen, että Simo toimii aina moitteettomasti. Sitä ei välttämättä tule aina ajatelleeksi, kuinka paljon taustatyötä sovelluksen ylläpito vaatii.”

Räätälöity mobiilituki palveluna

HiQ:n Business Director, Jonas Pomoell, kertoo että Sillan hyödyntämä mobiilituki on ollut käytössä ja kaksi vuotta. Sittemmin palvelua on alkanut käyttää moni muukin yritys, kuten esimerkiksi St1.

“Halusimme kehittää räätälöidyn ja erikoistuneen tuen mobiiliratkaisuille. Olemme kaikissa sekä Applen että Googlen betaohjelmissa ja seuraamme jatkuvasti käyttöjärjestelmien kehitystä. Automaattinen virheraportointi, tietoturvapäivitykset ja asiakaspalautteisiin vastaaminen kuuluvat palveluumme kiinteästi”, Pomoell kuvailee.

Myös asiakkaiden markkina- ja kilpailijatilannetta seurataan.

“Sillan tapauksessa olemme saaneet kunnian toimittaa raportteja, jotka todistavat, että Simo-sovellus päihittää asiakasarvosteluissa kaikki kilpailijansa. Sama pätee myös useimpiin alan avainsanoihin”, Pomoell hymyilee.

Pomoell arvioi, että Silta on alansa edelläkävijä.

“Silta toimii perinteisellä alalla, jossa asiat on totuttu tekemään tietyllä tavalla. On ollut upea seurata, kuinka he ovat onnistuneet digitalisoimaan toimintatapoja ja tekemään palkansaajan arjesta helpompaa.”

Yhteys

Ota yhteyttä ja kysy lisää