Sujuvampaa digiasiointia yritysasiakkaille

HiQ:n toteuttama St1 Business helpottaa yritysten arkea tarjoamalla läpinäkyvän tavan hallinnoida kortteja ja seurata kustannuksia.

St1 vahvistaa pohjoismaiden B2B-asiakkaidensa palvelutarjoomaa sujuvoittamalla digitaalista asiointia. Lokakuussa 2022 lanseerattu St1 Business -palvelu helpottaa yritysasiakkaiden tankkaamista, uusien korttien tilaamista sekä raportointia.

HiQ:n pitkäaikainen asiakas St1 lanseerasi 15 000 yrityskorttiasiakkaalleen uuden palvelukokonaisuuden, joka koostuu yritysportaalista ja mobiilisovelluksesta. St1 Business -palvelu mahdollistaa yritysten työntekijöille mutkattoman tankkauskokemuksen mobiililaitteella ilman maksukorttia. Työntekijän ei tarvitse huolehtia kuiteista, sillä palvelu raportoi kulut reaaliaikaisesti ja luo keskitetyn laskun yritykselle.

St1 Business helpottaa yritysten arkea tarjoamalla läpinäkyvän tavan hallinnoida kortteja ja seurata kustannuksia. Uuden kortin voi tilata suoraan portaalista ja linkittää kuljettajalle, jolloin se saadaan heti käyttöön.

Käyttäjän omat sivut palvelussa.
Käyttäjän omat sivut palvelussa.

St1:n yritysasiakkaat ovat ottaneet uuden palvelun innokkaasti vastaan ja käyttäjämäärät ovat kasvaneet huomattavasti alkuvuoden 2023 aikana. Paras mahdollinen käyttäjäkokemus mobiilisovellukselle mahdollistettiin hyödyntämällä natiiviteknologioita.

“Halusimme että sovellus on mahdollisimman laadukas, tehokas ja nopea sen käyttäjille. Mobiilin kautta tarjoamme sujuvan ja turvallisen tankkaustavan”, kertoo Tia Rytkönen, St1:n Operating Coordinator.

Mobiilitankkauksen ohella sovellukseen voidaan yhdistää muita yritysasiakkaiden arkea helpottavia toiminnallisuuksia. St1 kerää jatkuvasti asiakaspalautetta ja pyrkii huomioimaan kohderyhmän toiveet ja tarpeet palvelukehityksessään.

Sujuvaa tankkausta mobiilissa.
Sujuvaa tankkausta mobiilissa.

Sitoutuva teknologiakumppani kasvun tukena

St1 Business toteutettiin Suomen, Ruotsin ja Norjan yhteishankkeena, jota kehitettiin maiden yhteisissä työpajoissa. HiQ fasilitoi yhteistoiminnan ja toimi sparraajana, kun ratkaisulle koottiin kunkin maan asiakastarpeet, liiketoiminnan tavoitteet ja prioriteetit. Lisäksi HiQ toimi palvelumuotoilun ja teknisen toteutuksen kumppanina.

“HiQ on meille merkittävä kumppani, jonka kanssa olemme kulkeneet pitkän matkan. Suunnitelmamme on myös jatkaa toimivaa yhteistyötä, jossa molemmat osapuolet ovat sitoutuneet yhteisten prosessien jatkuvaan kehitykseen”, arvioi Eero Laukkanen, St1:n B2B Digital Manager.

Kumppanuutemme HiQ:n kanssa mahdollistaa sen, että pysymme oman alamme edelläkävijöinä ja pystymme reagoimaan jatkuvasti kehittyvään markkinaan.

B2B Digital Business Manager, St1

Eero Laukkanen

Laukkanen kiittelee erityisesti HiQ:n osaamista palvelumuotoilun ja designin saralla.

“Meillä on todella monitasoista yhteistyötä niin asiakkuusvastaavien, projektipäälliköiden kuin devaajien kanssa. HiQ:lla on osaavia tekijöitä ja erityisesti korkeatasoisella design-osaamisella on ollut merkittävä vaikutus loppukäyttäjän kokemukseen. Kumppanuutemme HiQ:n kanssa mahdollistaa sen, että pysymme oman alamme edelläkävijöinä ja pystymme reagoimaan jatkuvasti kehittyvään markkinaan.”

HiQ:n Design Team Lead, Saana Turunen, kiittelee onnistunutta yhteistyötä pohjoismaisessa hankkeessa.

“Pystyimme luomaan kunnianhimoiselle ja pitkäkestoiselle hankkeelle selkeän määrittelyn, tavoitteet ja prioriteetit, sekä saattamaan ne maaliin sinnikkäällä vuorovaikutuksella. Yhteistyö St1:n ja muiden kumppaneiden välillä sujui poikkeuksellisesta korona-ajasta ja maat ylittävästä yhteistyöstä huolimatta hienosti”, kertoo Turunen.

Caset

Lisää referenssejä

Whitepaper
Whitepaper: Yhtenäinen palvelukehitys verkon ja kivijalan välillä
LähiTapiola
LähiTapiola selvitti tekoälyn potentiaalin sijoittamisen liiketoiminnassaan
Vierumäki
Vierumäen digitaalinen palvelukokonaisuus
Veikkaus
Apuna Veikkauksen nettiarpojen kehitykseen
Yhteys

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä